Chceš mať také telo ako ona? Zabudni na to ihneď! PREČO? Tu je pár dôvodov.

Dôvod č. 1. Zabudni na to hneď, ak nie si odhodlaná obetovať tomuto cieľu maximum svojho úsilia v oblasti výživy

Máme tu štandardnú klientku. Povedzme volá sa Hermiona (musel som dať také meno, aby som sa nikoho nedotkol :). Hermiona príde za mnou a povie:

“Chcem mať telo ako tá alebo hentá” (doplň sem akúkoľvek fitnesku, bodyfitnesku alebo aj Daru…).

Ja sa jej opýtam: “Ok. Čítaš moju stránku už pol roka, tak povedz, čo si mala na raňajky/obed/večeru?”

Ona povie: “Ráno jogurt s vločkami, na obed čo uvaria v závodnej kuchyni a na večeru som mala
cestoviny, lebo ich milujem.”

A ja nato: “Zabudni ihneď alebo si nájdi kúzelníka.”

Morál príbehu

Milé dámy, viete koľko enormného úsilia stoji všetky fitnesky, bodyfitnesky a pododbne dodržať predpísané stravovacie nariadenia? Fotky sa síce urobia, motivačné reči ako na to každá má takisto…ale realita je žiaľ taká, že nemá. Teda má, ale daná osoba musí v sebe kdesi nájsť temné miesto, kde hlboko ukryje všetky každodenné nutkania na potraviny, ktoré škodia jej cieľu (a je ich dosť). To miesto potom musí zaliať betónom, prizvárať navrch 5 cm pancier a prekryť hesco bastionmi (google), aby sa ani jedna nezbedná chúťka nedostala na povrch.

Tu sa nechcem baviť o správnosti ich extrémnych diét z hľadiska zdravia (démonizácia tuku), o udržateľnosti daného výrazne schudnutého stavu (súťaže a dosť) alebo o samotnej zdravosti byť takto vychudnutý (nemyslím teraz Daru – jej strava je veľmi pekné zložená z toho čo som čítal). Tu sa chcem baviť o odhodlaní niečo dokázať. Niečo zmeniť. Vložiť do môjho cieľa (vyhrať súťaž) maximum potrebného úsilia.

A v tom tieto osoby vynikajú. Koľké z vás, ktorým sa ešte nič nepodarilo urobiť so svojou postavou, sú takto odhodlané? Prečo si potom nenájdete reálnejšie ciele? Že aspoň z polovice ste takto odhodlané? Tak očakávajte polovičné výsledky (no aj polovičný výsledok je stále skvelým krokom správnym smerom).

 

Dôvod č. 2. Zabudni na to ihneď, ak nie si odhodlaná obetovať tomuto cieľu maximum svojho úsilia v oblasti tréningu

Opäť tu máme Hermionu. Pýtam sa jej: “Koľko si schopná trénovať do týždňa?”
Odpovedá: “Noo dva krát, maximálne tri krát ak sa niekedy podarí.”
Moja odpoveď: “Zabudni ihneď na Daru Rolins a jej postavu!”

Dávnejšie sa mi dostal do rúk článok z jedných novín, kde Dara opisovala jej vzťah k pohybu:

Na prvom mieste je za každého počasia cvičenie. Všetko ostatné sa dá ošaliť, stihnúť za pár minút, odložiť na zajtra. Ale hodinu či už tréningu s mojou trénerkou alebo doma, cardio na páse, dávam KAŽDÝ DEŇ, aj keby bolo zemetrasenie…

Rovnako sa opýtajte fitnesiek KOĽKO tréningov majú za týždeň. Ako im je niekedy do plaču a radšej by si posedeli so známymi na kávičke. Alebo by išli ku kaderníkovi, či do Auparku na nákupy.

Morál príbehu

Ak bude pre vás tréning tým posledným čo by ste CHCELI v daní deň stihnúť, presne také výsledky aj očakávajte. Koľko snahy do toho vložíte, toľko sa vám aj vráti. Žiadne tajomstvá či skratky.

Samozrejme, že aj minimálna snaha, je lepšia ako žiadna. O tom sa nemusíme ani baviť. Ale potom buďte reálne a nechcite byť ako Dara.

 

Dôvod č. 3. Zabudni na to ihneď, ak nie si odhodlaná obetovať tomuto cieľu maximum svojho úsilia v oblasti regenerácie

Stres. Veľmi dôležitý faktor vo vašej snahe byť ako Dara Rolins. Teraz mám na mysli celkovo vzťah k životu a sebe samému. Teraz mám na mysli trápenia sa nad malichernosťami. Teraz mám na mysli nedostatok spánku, ponocovania, žúry. Teraz mám na myslí sklamania z lásky, nenaplnené vzťahy či neschopnosť si vôbec niekoho nájsť. Teraz mám na mysli situácie, kedy ste otrokom svojej práce…Všetko to môže skaziť, zničiť, zabrzdiť, zastaviť vašu snahu za Darou Rolins (teda za jej telom – ehm teda za tým, mať telo ako ona 😀

Morál príbehu

Každý musíme z niečoho žiť. To mi je jasné. Ale potrebujete skutočne to nové auto? Alebo krajší väčší byť? Nehodnoťme cenu hnuteľných a nehnuteľných vecí iba číslami. A čo vzťah? Viac vám berie, alebo dáva energiu? Hodnoťme veci komplexnejšie. Btw… kedy ste boli naposledy na masáži alebo vo wellness?

 

Dôvod č. 4. Zabudni na to ihneď, ak nie si odhodlaná obetovať tomuto cieľu maximum svojho úsilia v oblasti experimentu

Tento bod je mierne špecifický a skôr mierený na osoby, ktoré aj napriek mocnej snahe v oblasti výživy, tréningu a regenerácie nevedia nájsť cestu za vytúženou postavou. Dobrou správou je, že je vás “skutočných” žalostne málo. Zlou správou je, že každý sa okamžite a rád zaraďuje po prvých neúspechoch do kategórie “veď všetko robím dobre a aj tak nič nefunguje”.

Morál príbehu

Žiaľ, asi nerobíte všetko dobre. Niekedy treba vydržať a chvíľu experimentovať so sebou samým. V tom je sila ducha osobnosti. Vydržať a nevzdať sa. Ak by sa každému hneď darilo, tak by fitness pódia praskali vo švíkoch a “Zvonky štěstí” by spievala s Gottom každá druhá (dobre no, trochu som odbočil od pointy :)).

 

Morál celého príbehu

Hádam každý z nás pozná nejakú Hermionu. V každom fitku by sme ju našli. Možno ste sa niektoré aj našli v tomto príbehu. Sny síce veľké – obetavosť žiadna. Silných reči plno – no skutek utek.

“Dnes som mala prísť na tréning, no nechcelo sa mi odlepiť päty z gauča. Dnes som chcela začať so zmenenou stravou, no môžem ja za to, že večer som pozvaná na rodinnú oslavu?”

Samozrejme, že môžeš! Minimálne za to, čo na oslave vložíš do úst. Na dobrom koláčiku nemusí byť nič zle. Neublíži ti. Nezabije ta. No nechci mať tým pádom postavu ako Dara alebo vysnívaná fitneska.

Aby ste ma nechápali zle. Nenabádam vás k tomu, aby sa cvičenie stalo jediným zmyslom vášho života. Aby ste mali ambície ísť na fitness súťaže. Aby ste všetko tomu obetovali.  Aby ste dodržiavali striktné diéty (bože chráň) alebo aby ste sa báli dať do úst kúsok čokolády či pizze.

Ide mi skôr o to, aby ste dokázali REÁLNE ZHODNOTIŤ SVOJ ŽIVOT, SVOJE ČASOVÉ, FINANČNE, OSOBNOSTNÉ (sila odhodlania, motivácia a podobne) A FYZIOLOGICKÉ (zdravie, stres) MOŽNOSTI A AŽ POTOM SI VYBRALI CIEĽ.

Milé dámy, až keď budete mať všetky tieto aspekty ujasnené v hlave, zapáľte v sebe túžbu mať telo ako DARA ROLINS 🙂

RADY ACTIVE

 

P.S. Príbeh rovnako platný pre chlapov. Vyberte si postavu svojho “hrdinu” (u niekoho to môže byť opäť Dara :)) a potom sa pozrite čo preto daná osoba reálne robí.

P.S.2 Je pravdou, že konkrétne Dara môže mať aj určité predispozície, lepšiu genetiku (myslím, že to aj sama pripúšťa), ale s tým žiaľ nenarobíte nič. Nikdy nezistíte akú postavu môžete mať, ak to nikdy v živote neskúsite. A navyše, za väčšinou pribratých postáv nie je zlá genetika. Viete, čo je zlá genetika? Narodiť sa iba s jednou nohou. Všetko ostatné sú výhovorky a zle určené ciele na svoj život. 

P.S.3 Samozrejme Daru neradím do kategórie fitnesiek. Darinku som použil ako úžasne ZDRAVÝ príklad toho, že aj napriek “hendikepu” v podobe lepšej genetiky sama dobre vie, že zadarmo človek nič nedostane. Koľko snahy vložíš, toľko dostaneš späť. Tým si Dara Rolins (Official) a jej obdivuhodnú snahu takto “anonymne” dovolím pozdravovať 😉