Dnes už ľudia chápu význam pohybu. Stúpajúce množstvo bežcov je toho príkladom. Dokonca akceptujú potrebnosť strečingu (aj keď je otáznik nad jeho efektívnosťou). Rozumejú dôležitosti osvojenia si správnej životosprávy. Mnohí vyhľadávajú kvalitnejšie potraviny a menej spracované výrobky. Taktiež, je takmer spoločenským súhlasom, že zabezpečenie dostatočného množstva dobrého spánku prospieva. Saunovanie, masáže detto. Málokto je proti.

Na druhej strane či už spomínané aspekty má aj niekto reálne zaradené v režime dňa a či im venuje dostatočnú dôležitosť je otázkou jeho priorít, hodnôt, životného štýlu, času, a/alebo peňazí.

No väčšina súhlasí, že pre naše fyzično a duševno PROSPEŠNÉ SÚ.

 

Ale čo silový tréning?

Teraz mám na mysli používanie voľných váh (kettlebellov, jednoručiek, olympijských osí a iných externých váhu obsahujúcich inštrumentov) ako aj použitie rôznych kladiek či strojov? Temná to oblasť. Tu štandardne prevláda názor, že ich využitie je len pre tých, ktorí chcú veľké svaly alebo dvíhať obrovské váhy.

Poprípade:

„Mne ide o zdravé cvičenie iba s vlastným telom.“
„Nechcem si ťažkou váhou poškodzovať šľachy a chrbticu.“
„Mňa bolia kríže, nemôžem predsa dvíhať váhy.“
„Syn má len 14 a silový tréning mu zastaví rast.“
„Nechcem byť obrovský a nemotorný.“
„Nechcem mať svaly ako tie škaredé kulturistky.“
„Ja som športovec a používanie ťažkých činiek ma len spomalí.“
„Nechcem si poškodzovať srdce „pučením“ sa v posilke a radšej si idem trošku zabehať.“
„Ja som vytrvalec, načo mi je silový tréning?“

Toť argumenty mnohých...

...založené na poverách, tradíciách a nevedomosti.

"Few men grow to manhood without at some time during their early life passing through a period where their greatest desire is to be a strong man..." Bob Hoffman

Poslanie Rady Active

Poslaním filozofie Rady Active je na základe dostupných informácií zo sveta vedy, osobnej empírie a z návštev rôznych seminárov, konferencií, kurzov ako aj stretnutí s top ikonami z oblasti športu a rehabilitácie, poukázať na nepresnosť vyššie uvedených argumentov.

Silový tréning má nesmierne využitie. Preto ľudí učíme ako za jeho pomoci:

  • sa správne hýbať v každom veku či už v ich obľúbenom športe alebo pri práci na záhrade
  • ako byť silnejší, rýchlejší, dynamickejší
  • ako efektívne schudnúť
  • ako si udržať svalovú hmotu (tak potrebnú v staršom veku)
  • ako predchádzať zraneniam či bolestiam pohybového aparátu
  • ale takisto zdôrazňujeme dôležitosť správneho dýchania

A mnoho ďalšieho.

Netrénujeme iba s ťažkými váhami

No nie je to iba o "pučení" ťažkých váh.

V našich priestoroch rovnako využívame:

  • cviky s vlastným telom, atletické drily
  • kondičné trenažére (Concept2, Airbike)
  • slideboardy na cvičenia vo frontálnej rovine (do strany)
  • trampolíny na cvičenia s medicinabalom
  • laná na šplh, TRX, gymnastické kruhy ako aj rôzne závesné aparáty
  • kondičné laná a rebríky
  • slambally, wallbally, fitlopty, expandre, sandbagy a kladivá
  • úderové a kopacie techniky (lapy, vrece, uderové aparáty - mal som tú česť byť vzdelávaný inštruktormi z MMA TOP TEAM Košice t.j. Matúš Laincz, Emin Sefa, Juraj Winkelmes).

A ďalšie vybavenie. Zistite o ňom viac.

"Dovolím si tvrdiť, že takto všestranné cvičenie za jednu tréningovú hodinu nezažijete pri žiadnej inej aktivite. Navyše s top kvalitným, až unikátnym vybavením, ktoré nenájdete pokope v štandardnej posilňovni. Preto sme iní. Lepší." Rado Gergeľ

Riešenie bolesti

Ľudia potrebujú pochopiť, že bolesť krížov (alebo pohybového aparátu celkovo) je v mnohých prípadoch dôsledkom ich ľahostajnosti, neaktivity a nevhodných denných pohybových návykov/stereotypov (nesprávne sedenie, vstávanie, zdvíhanie a nosenie predmetov atď.). Má teda mechanickú príčinu. Mnohí o tom aj vedia, no nerobia s tým nič -zaslúžia si svoju bolesť. 

Nedá sa úplne spoliehať ani na pomoc dnešnej medicíny. Častokrát sa jedná o krátkodobú úľavu. 

Dlhodobý efekt zlepšenia máte vo svojich rukách, no treba preň niečo urobiť. Ak patríte do tejto kategórie, ste na správnom mieste. Zaslúžite si úľavu.

Nie som lekár, ani fyzioterapeut, no pomohol som v tejto oblasti mnohým. Štúdium príčin bolesti a mechanizmus vzniku zranenia je sféra, ktorá ma mimoriadne zaujíma, a preto sa v nej patrične vzdelávam. Sledujem osobnosti, ktoré majú k danej téme čo povedať a patria medzi elitu (Sharamenová, McGill, Kendall, Zatsiorsky...). Rovnako tréneri svetového mena ako Poliquin, Boyle, Cook a iní si zaslúžia pozornosť z hľadiska aplikácie dostupných poznatkov priamo do tréningového procesu.

Veľmi si vážim aj spoluprácu a priateľstvo s Martinom Snášelom z Českej republiky, ktorého považujem v širšom okolí za človeka s veľkým prehľadom, odbornosťou, skúsenosťami  a v neposlednom rade aj nebojácnosťou reagovať správne tam, kde mnoho iných "klopí uší". 

Prevencia vzniku zranení na prvom mieste

Jednou z priorít či už elitného športovca ako aj štandardného cvičenca by mala byť prevencia vzniku zranenia. Ak ste zranení - nemôžete trénovať. Pre každého atléta je to krok späť v jeho snahe byť lepší (nezabúdajme, že najväčším predpokladom budúceho zranenia, je zranenie predchádzajúce). Mnohí preto aj končia kariéru. No, ak nemôže trénovať štandardný cvičenec, tiež to má svoje negatíva - častokrát upadá aj motivácia kvalitnejšie jesť.Preto v prvom rade dbáme na kvalitu výuky techniky jednotlivých cvičení. Až následne nás zaujímajú ostatné atribúty výkonu. A to je základom filozofie Rady Active.

Aká je naša filozofia v praxi? Zistite osobne.

Prečo trénovať práve s Rady Active?

Kto sme

Sme certifikovaní profíci. Napriek tomu sa neustále vzdelávame a zlepšujeme. Príďte k nám a my sa o vás postaráme.

Spoznajte náš tím

Rady Active služby

Ponúkame vám osobné služby. Nie služby na diaľku a online. V našej ponuke nájdete osobné tréningy, poradenstvo aj vzdelávanie.

Čo vám ponúkame?

Kde trénujeme

Naše priestory a tréningové vybavenie sú jedinečné. Rovnaké alebo trochu podobné budete len ťažko hľadať. Vybavenie si starostlivo vyberáme.

Nazrite do našej "kuchyne"