Kde trénujeme

Vzbura proti strojom

Je hanbou väčšiny komerčných posilňovní, že ich zariaďujú ľudia, ktorí nemajú prehľad o správnom cvičení. Preto sú stále plné strojov, na ktorých väčšinou sedíte.

"In the vast majority of cases, NFR (Non-Functional Resistance Machines) provide an inferior, incomplete and less efficient way of training the musculoskeletal system." YURI VERKHOSHAMSKY/Mel Siff z knihy SUPERTRAINING

Stroje stabilizujú hlavné oblasti tela a limitujú počet zapojených kĺbov, čo znižuje precvičovanie tela v trojdimenziálnom priestore. To má za následok minimalizáciu tréningového efektu hlavných stabilizátorov tela, čím sa uberáte o nesmierne dôležitý tréning balansu, koordinácie a ostatných komponentov propriocepcie.

Nie je ani pravdou, že tréning na strojoch je bezpečnejší. Dizajn mnohých núti používateľa vykonávať pohyb v biomechanicky najmenej efektívnej a potenciálne najnebezepečnejšej polohe daného kĺbu. Navyše kvôli menšiemu počtu zapojených kĺbov, úmerne narastá zaťaženie štruktúr hýbajúceho sa segmentu.

Ako príklad si uveďme precvičovanie kvadricepsu drepom verzus predkopávanie v sede. Pri drepe používame tri hlavné kĺby (boky, kolená, členky), zatiaľ čo pri predkopávní iba jeden (kolenný). Takže pri podobnom rozsahu pohybu, použitím stroja na predkopávanie dochádza k zvyšovaniu strihových síl v kolene, čo môže viesť k zraneniu.

Dokonca pre ľudí s bolesťou chrbta je vyššie spomínané sedenie veľmi nevhodný spôsob ako správne trénovať. Práve cvičenie v sede zvyšuje aj zaťaženie platničiek v driekovej časti chrbtice. Ak sa snažíte udržať neutrálny chrbát, zaťaženie narastá o 40%, ak sa zhrbíte (flexia) stres na platničky sa zvýši až o 90% (a to stále bez pridanej váhy)!

Takže ak vás tréner "núti" sedieť na strojoch, vraj v záujme vášho dobra a bezpečnosti, mýli sa. Čo najskôr ho vymeňte.

U nás to nezažijete.

Nepoužívame stroje. Niežeby boli všetky zbytočné (sami sme hrdí vlastníci reverznej hyperextenzie), no z hľadiska efektivity a funkčnosti používanie voľných váh ich predstihuje. U nás nezažijete ani plastové kettlebelly s malým váhovým rozpätím, ktoré nedovoľuje plynulé silové napredovanie. To isté v prípade jednoručiek.

Naše priestory síce rozlohou komerčným fitkám konkurovať nemôžu, no vybavenosťou ich zahanbujú. Záleží nám na tom s čím cvičia naši klienti, a preto sme priestory vybavili exkluzívne.

Silové vybavenie

Vzpieračské a trojbojárske olympijské osi s hladkým chodom, presnými rozmermi, vrúbkovaním, váhou a obrovskými nosnosťami. Máme aj dámske verzie s tenším 25 mm úchopom (Stronggear).

  • Fat Axel Bar hrúbky 50 mm s ložiskami (Stronggear).
  • Safety Squat Yoke Bar od svetoznámej značky Elite FTS. Os patrí kvalitou zhotovenia a komfortu v danej kategórii k špičke na svete.
  • Unikátny trap bar vlastného návrhu skonštruovaný precíznym okom značky FITRON.
  • EZ os s ložiskami (Stronggear).
  • Závodné kotúče "bumper" s minimálnymi váhovými odchýlkami (Stronggear).Kotúče "bumper" od značky Rogue a Hi-temp.
  • Hexagon jednoručky s pogumovanou rúčkou (Stronggear). Rozpätie váh od 1 do 10 kg (1kg ikrementy) a od 10 do 50 kg (2,5kg ikrementy).
  • Kettlebell-y (Stronggear). Rozpätie váh od 4 do 20 kg (2kg inkrementy) a od 20 do 52 kg (4kg ikrementy).

Multifunkčné konštrukcie

Kvalitné a precízne zhotovené rig konštrukcie vyrobené na mieru od značky FITRON s celou škálou doplnkov:

  • "Landmines" adaptér.
  • Záchranné popruhy.
  • Spotter arms.
  • Bradlá.
  • Klasické hrazdy (rôzne hrúbky úchopu).
  • Hrazdy s paralelným úchopom.

Kondičné vybavenie

  • Veslársky trenažér Concept2.
  • Lyžiarsky trenažér SkiErg.
  • Trenažér Superb Airbike a Renegade Airbike.
  • Slideboardy.
  • Trampolína na cvičenia s medicinbalom..
  • Kondičné laná, rebríky, preskakovacie prekážky.

Regenerácia / Mobilita

  • Foam rollery rôznej dĺžky a tvrdosti, ako aj ostatné doplnky na myofasciálne uvoľňovanie (lacrosse balls, supernova, geminy, dimple ball).
  • "The Stick" - masážne palice
  • Balančná podložka Airex Elite
  • Fitlopty Jordan s nosnosťou až 1000 kg

"Dlhá" zóna

2 m široká a 20 m dlhá zóna na celoročný nácvik tých najdynamickejších šprintov na krátku vzdialenosť, reaktivitu, zrýchlenia a spomaľovania
rovnako vhodná na cvičenie so sánkami (sled), či farmarskej chôdze
možnosť použiť aj elastické laná (GUN - eX).

Špeciálne vybavenie

  • Reverzná hyperextenzia - v koncentrickej fáze slúži na rozvíjanie dynamickej sily svalstva najmä v oblasti bedier (zadok, hamstringy) bez navyšovania vertikálnej kompresie. V excentrickej fáze pohybu ide o skvelý rehabilitačný nástroj (jemné naťahovanie a dekompresia chrbtice).
  • Ultimate Sandbag (do 40 kg), Jordan Sandbag Pro (30 kg).
  • Tornado Ball - tréning core.
  • Záťažová vesta (do 30 kg).
  • Slambaly, Wallbaly.
  • Kladivá a balistický blok.
  • Farmárske "kufre".
  • Reťaze.
  • Rôzne závesné aparáty od značky Rogue na tréning uchopovej sily (Dog Bone, Globe, Cannonball, Monster Grip Triangle).
  • Captains of Crush Grippers - tréning úchopu.

Meranie tuku

Našich klientov monitorujeme tými najkvalitnejšími prostriedkami na meranie tuku dostupných pre trénerov. Či už je to "royce rolls" medzi kalipometrami "Harpenden" (meranie hrúbky kožných rias), alebo ultrazvuk značky BodyMetrix.

Navyše, po absolvovani kurzu a konferencie týkajúcej sa zloženia tela, zdravia a výkonnosti v rakúskom Grazi, postupne chceme prejsť na používanie novej techniky merania za pomoci medicínskeho ultrazvuku, ako aj nových štandardov lokalizácie meraných častí tela. Pôvodný ISAK protokol má svoje nepresnosti, a tak vedci prišli na metódu, ktorá je momentálne najpresnejším meraním podkožného tkaniva na svete s najväčšou reliabilitou.

Metodika vzdelávania

Za nekonvenčné môžeme považovať aj naše spôsoby výučby techník jednotlivých cvičení, pričom často zdôrazňujeme fakt, že neexistuje jednotná technika pre každého (nie každý môže drepovať "ass to grass", nie každý môže robiť mŕtve ťahy zo zeme a pod.).

Ak sa Vás niekto snaží presvedčiť o opaku, v mene svojho zdravia, zbavte sa ho čo najskôr.


Za účelom lepšieho pochopenia dôležitosti štrukturálnych odlišností, pomerov končatín voči trupu a celkovo správnej biomechaniky pohybu si v Rady Active berieme na pomoc našich asistentov - kostlivcov a "železného muža".

Páči sa vám u nás? Dohodnite si konzultáciu

Prečo trénovať v Rady Active?

Kto sme

Sme certifikovaní profíci. Napriek tomu sa neustále vzdelávame a zlepšujeme. Príďte k nám a my sa o vás postaráme.

Spoznajte náš tím

Filozofia Rady Active

Na prvom mieste je u nás bezpečnosť. Až potom všetko ostatné. Naučíme vás nielen bezpečne trénovať, ale aj bezpečne sa hýbať.

Zistite o nás viac

Rady Active služby

Ponúkame vám osobné služby. Nie služby na diaľku a online. V našej ponuke nájdete osobné tréningy, poradenstvo aj vzdelávanie.

Čo vám ponúkame?